Vaše nová jurta podpoří Mongolsko

Odjezd z Ulaanbaataru

20.08.2010 07:53

Tento nadpis se tu asi objeví celkem třikrát. Proč? Rozdělili jsme se a auty zpět do ČR jede nyní Danka, Radim, Dita a Michal P. Libor zůstává v Mongolsku - bude přítomen při výrobě jurt v Galtu, bude převážet jurty z Galtu do UB a v UB bude vyřizovat všeliké možné papíry a expedici jurt do ČR. Právě testuje svou novou motorku na trase UB - Galt a je mimo dosah internetu, ale věřím, že i on nám sem občas napíše. No a já (Krišot) teď už píšu ze Šumperka v podhůří Jeseníků. Poté co byly uzavřeny nejpodstatnější úkoly naší cesty, jsem z osobních a pracovních důvodů volil rychlý návrat do ČR. V úterý 17/8 ráno mě zavezly andělice Alena a Veronika na letiště a odlítl jsem s Aeroflotem přes Moskvu zpět domů. V Moskvě jsme kvůli špatné návaznosti letadel, ale i kvůli kalamitnímu smogu způsobenému lesními požáry, zůstali asi 9h. Sblížilo mě to s dvěma českými archeoložkami Bětkou a Káčou a jejich kámošem Víťou, kteří jezdili v MNG na koních. Naznali jsme, že koně i auta mají v mongolské dopravě na vesnici stále téměř rovnocennou pozici a všichni 4 víme, že se do Mongolska určitě vrátíme - na čem přesně přijedem, ještě uvidíme.

Alena, která mě vezla na letiště, je naše slovenská přítelkyně, která nám poskytla v UB zázemí. Je původem biochemička, která na studiích v Bratislavě poznala Mongola, se kterým pak v UB 27 let žila. Jen málokdo z našinců má o Mongolsku a v UB takový přehled jako Alena. Nyní už je sama, ale její menší byt v paneláku skoro v centru metropole je úlem, kolem kterého se rojí nejen mongolisté (jako třeba profesorka Veronika, která s náma jela na letiště) a geologové, ale i mnoho dalších zajímavých lidí, kteří nepřijeli do Mongolska jen jako turisté. Věřím, že Danka s Ditou napíšou, koho všechno v UB za těch pár dní potkaly.

Těším se tedy taky na další střípky z především ruských cest automobilového (nyní už 4 členného) týmu i Libora, který bude brousit cesty-necesty mezi UB a Galtem. Já od této chvíle už do blogu přispívat nebudu, ale jsem osobně či na mailu/mobilu k dispozici pro jakoukoli komunikaci ohledně naší cesty, našeho projektu a jurt. Bajar-tla!