Vaše nová jurta podpoří Mongolsko

Jurta v zimě - zkušeností z bytí v ní

15.01.2012 11:15

Na přelomu dubna/května 2011 jurta ve které teď sedím, byla postavena.

Rád bych se s Vámi podělil o několik málo zkušeností za tu dobu "života v jurtě".

Zatím jsem našel samé výhody!

Začnu těmi, po kterých lidé často lační.

Teplote uvnitř: představte si, že se vrátíte do jurty po víkendu v horách a čeká tu na vás teplota 0. Trvá to přibližně 30minut, to, aby jste tu měli teplotu 20stupňů. Někdy se to dá stihnout i rychleji:-) (teplota je měřena ve výšce 150cm u okraje jurty, kamna jsou v jejím středu).

Leden se moc nepředvedl, co se mínusových teploty týče a tak se děje to, že během dne několikrát roztápíme kamna - nebo přetápíme jurtu a větráme střešními okny . Takže pohoda - docela se těším na kruté teploty pod bodem mrazu - jsem zvědav, jak se to bude chovat.

Podotýkám, že na tuto jurtu mám ještě jednu vrstvu plstěné izolace - zatím je skladem a myslím, že tam bude celou zimu ladem:-)

Plísně a jiní choroši - ta jurta je permanentvě obydlená, já chodím do práce, Verunka do školy - vlastně tady každou noc spíme a na den jurtu občas opouštíme. Když jsme odjeli na týden, tak tu bydleli kamarádi. Jurta je "v suchu" plíseň budete hledat marně!

Já bych neměnil, ani za 2+1 v centru Brna s parkovacím místem, vysokorychlostním internetem a sponzorem, kterej to za mě vše platí!

Jsem tu opravdu MOC spokojenej!!!!

No a to je další důvod, kvůli kterému jsme se rozhodli v roce 2012 v Mongolsku naplnit kontejner kvalitními jurtami a dovézt je na začátku zimy do ČR.

Pořídili jsem dva expediční vozy

a rozjíždíme nové webové stránky www.jurtaprozivot.cz

přijímáme objednávky na jurty - už teď!

Zdar a sílu

Libor